Skip to content

Admicom Ultima –toiminnanohjaus

Pitkälle automatisoitu ja kattava toiminnanohjausratkaisu rakentamisen ja talotekniikan yrityksille.

Kartoita ja tilaa
Adminet on nyt

Admicom Ultima

Admicom Ultima on Suomen monipuolisin rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmä, jonka automatiikka poistaa turhaa rutiinityötä työmaalta ja toimistosta, tarjoaa tarkkaa tietoa johtamisen tueksi, parantaa kannattavuutta sekä auttaa yritystäsi toimimaan laadukkaammin ja tuottavammin – jotta sinä voit keskittyä ydinosaamiseesi ja rakentaa älykkäästi.

Ultima palvelee kattavasti erilaista rakentamisen ja talotekniikan toimintaa ja skaalautuu niin suurten kuin pienten yritysten tarpeisiin. Näppärä pilvipalvelu kulkee mukanasi, olitpa itse missä tahansa.

 

4 syytä valita Admicom Ultima

Hallitset toimintasi kattavasti

Ultimasta löydät ratkaisut yrityksesi kaikkien toimintojen hallintaan, sillä se on kehitetty palvelemaan kattavasti erilaisia rakennusalan tarpeita.

Tehostat yrityksesi prosesseja

Hallitset keskitetysti yrityksesi talouteen, projekteihin ja sisäisiin toimintoihin liittyvät prosessit nykyaikaisessa järjestelmässä, joka auttaa tehostamaan toimintaasi.

Vähennät manuaalista työtä

Tehostat toimintaa ja säästät aikaa, kun Ultiman huippuunsa hiottu automatiikka tekee puolestasi rutiinitöitä ja koostaa ajantasaista seurantatietoa.

Johdat oikealla tiedolla

Parannat yrityksesi reagointikykyä ja kannattavuutta, kun saat käyttöösi tarkkaa, luotettavaa ja ajantasaista tietoa yrityksesi taloudesta ja projekteista

Kiinnostuitko?

Haluatko kuulla lisää, miten Admicom Ultima helpottaisi yrityksesi toimintaa? Varaa tapaamisaika, niin voimme käydä yhdessä tarpeenne läpi sekä katsoa millainen ohjelmistokokonaisuus tukisi toimintaanne parhaiten.

SRH Rakennus Oy

”Sanoisin, että aikaa on vapautunut neljä päivää viikossa, eli valtaosa toimistotöistä on jäänyt pois. Tämä ohjelma maksaa itsensä takaisin, kun minulla säästyy niin paljon aikaa toiminnan kehittämiseen – ja olisin kyllä muutenkin valmis maksamaan siitä, että minun on hyvä olla.”

-Henry Haatainen-

lataa opas

Rakentaminen & automatiikka: Miten automatiikan hyödyntäminen säästää rahaa rakennusalalla?

Oppaassa käymme läpi viisi kriittistä prosessia, joihin panostaminen auttaa parantamaan yrityksesi kilpailukykyä ja helpottaa haastavasta tilanteesta selviytymistä – ja kuinka automatisoitu ohjelmisto tukee näiden prosessien tehostamisessa.

Rakentaminen-ja-automatiikka--opas-kansi

 

tutustu tarkemmin

Ultiman ominaisuuksia

Admicom Ultimasta löydät kattavat ratkaisut koko liiketoimintasi hallintaan. Pitkälle automatisoidun ratkaisun avulla parannat yrityksesi toiminnan tuottavuutta, kannattavuutta ja laatua sekä tehostat kassavirran hallintaa. Tutustu lyhyesti Ultiman ominaisuuksiin alta.

Tarjouslaskenta (mm. ajantasaiset hinnastot, omat paketit ja lisätyötarjoukset)

Ultimalla saat nopeutta ja tarkkuutta tarjouslaskentaan, sillä kustannukset ovat selkeästi tiedossa ja tarjouksesta näet nopeasti, mistä hinta muodostuu. Näin pystyt jättämään merkittävästi enemmän tarjouksia kuin perinteisillä menetelmillä.

Teet laskentaa aina ajantasaisilla hinnoilla, huomioit tarkasti todelliset kustannukset, muokkaat helposti laskelman sisältöä ja hinnoittelua sekä luot oman yrityksesi käytäntöjen mukaiset laskentaprosessit.

Suosittelemme Ultiman tarjouslaskentaa erityisesti talotekniikkayrityksille. Rakentamisen parissa toimivien yritysten kannattaa tutustua myös määrä- ja kustannuslaskennan työkalut yhdistäviin Admicom Estima -tuotteisiin.

Projektinhallinta (mm. budjetointi, tavoitearvio, kalusto, alihankinnat)

Lasket tarjoukset toimialan johtavilla ratkaisuilla, aikataulutat tehtävät sekä luot budjetit. Budjetin teko Ultimassa on helppoa, sillä tarjouksen tiedot siirtyvät budjetiksi ja seurannan pohjaksi yhdellä napinpainalluksella. Admicom Estimalla laskettujen projektien tavoitearviot siirrät saumattomasti Ultimaan taloudellista ohjausta ja raportointia varten, sillä helppo rajapintayhteys perustaa tarvittavat litterat ja tuo niille määrätiedon sekä suorite- ja panostason tiedot, kuten euromäärät kustannuslajeittain.

Ultiman litteraseuranta perustuu yrityksen todellisiin tapahtumiin. Raportilta näkyy kohteen tavoitearvio, toteutuneet ja sitoutuneet kustannukset, ennusteet ja toteutunut laskutus samalla kertaa. Budjetin, ennusteen ja toteuman seuranta ja vertailu sekä tapahtumatason tietoihin porautuminen raportilta muodostavat ainutlaatuisen työvälineen työmaille ja yrityksille.

Ultimalla hallitset helposti projektiin kiinteästi liittyvät tehtävät kuten kaluston, alihankinnat, kulunvalvonnan sekä työmaiden perehdytykset ja loppuraportoinnin. Kalustonhallinnalla hallitset yhdessä paikassa yrityksesi kalustoa sekä niiden liitteitä ja toimenpiteitä. Alihankinnan maksuerätaulukoita hyödyntämällä varmistat, että myös alihankintojen laskutus hoituu sovitusti.

Ultiman työkaluilla hoidat helposti myös työmaiden perehdytykset, kulunvalvonnan ja taloudellisen loppuraportoinnin. Lisäksi työmaan dokumentointiin on käytettävissäsi TR/MVR-mittaukset ja työmaapäiväkirjat. Dokumentointiin voit hyödyntää myös Ultiman kanssa yhteensopivaa Vision-ohjelmistoa.

Projektinseuranta ja raportointi (mm. tulo- ja menoarvio, osatuloutus, perustajaurakointi)

Ultiman automatisoitu ja reaaliaikainen projektiraportointi tuottaa sinulle erittäin tarkkaa ja monipuolista tietoa projektiesi tilanteesta ilman tietojen kokoamista. Ainutlaatuisen porautuvan raportoinnin ansiosta tarkastelet projektisi tuloja ja kuluja erittäin tarkasti, vaikka tositetasolla asti. Projektinseuranta on liitetty kirjanpitoon, joten kaikki seurannan tapahtumat tulevat yrityksesi todellisista tuotoista ja kuluista.

Käytössäsi on myös automatisoitu osatuloutus, automatisoidut perustajaurakoinnin alv-käsittelyt sekä kohteiden tulo- ja menoarvio, joka helpottaa tulevan kassavirran ja rahoituksen suunnittelua sekä auttaa ennustamaan projektien toteutumista. Lisäksi Ultima huolehtii puolestasi rakentamisen viranomaisvelvoitteiden suorittamisesta, sillä se kerää ja raportoi urakka- ja työntekijätiedot verottajalle automaattisesti.

Laskutyöt (mm. työtilaukset, sähköinen työmääräin sekä huolto- ja sopimuslaskutus)

Ultimassa töiden organisointi on sujuvaa monipuolisella kalenterilla. Sähköinen työmääräin on tehokas työkalu tilausten hallintaan työn vastaanottamisesta aina laskuttamiseen saakka, sillä työmaalla tehdyt kirjaukset ovat heti käytettävissä myös laskutuksessa. Ultima muodostaa myyntilaskupohjan, jota voit muokata ja hoitaa samalla kätevästi myös YSE-laskutukset sekä kotitalousvähennykset kuluttaja-asiakkaille.

Voit myös luoda suoriterekisterin työtilauksilla käytettävistä suoritteista ja vuokrattavista laitteista, hoitaa määrävälein samankaltaisena toistuvaa laskutusta ja sopimuksiin liittyvien töiden organisoimista huolto- ja sopimuslaskutuksella sekä ottaa vastaan asiakkaidesi työpyyntöjä nettisivuillesi toteutettavan lomakepohjan kautta. Ultimassa käytössäsi on myös karttanäkymä, josta saat nopealla silmäyksellä yleiskuvan eri vaiheissa olevista töistä ja saat käyttöösi ajo-ohjeet valitsemallesi työmaalle.

Mobiilitoiminnot

Ultiman mobiili on näppärä työkalu työmaiden kirjauksiin, sillä sen avulla on helppo käsitellä erilaisia töitä sekä niihin liittyviä tunteja, tarvikkeita, suoritteita ja laitteita suoraan kentältä. Mobiilissa työntekijät voivat hoitaa kätevästi myös esimerkiksi omiin lomiinsa ja poissaoloihinsa liittyviä asioita, työturvallisuusmittauksia, työaikaleimauksia sekä kulunvalvonnan kirjauksia.

Mobiilin avulla varmistat tietojen siirtymisen työmaan ja toimiston välillä tarkasti ja reaaliajassa, sillä kirjattu tunti menee samalla kertaa tuntikortille palkanlaskennan aineistoon, projektiseurantaan sekä tarvittaessa myyntilaskulle asti.

Käyttäjän roolin mukaan mobiilissa pääsee lisäksi tekemään esimerkiksi ostolaskujen käsittelyyn ja laskutukseen liittyviä tehtäviä. Jos käytössäsi on Admicom Vision, myös sen kautta toteutettava dokumentointi onnistuu Ultiman mobiiliversiossa.

Johtamisen työkalut (mm. talous- ja projektiseuranta, raportit, sisäinen laskenta ja moniyrityshallinta)

Saat Ultimasta alan tarkinta ja monipuolisinta tietoa yrityksesi liiketoiminnasta. Raporttien avulla tiedät reaaliajassa, missä yrityksessäsi mennään ja pystyt reagoimaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin.

Ultima on toimialan ainoa ohjelmisto, jossa porautuvalla raportoinnilla tarkastelet niin kirjanpidon, projektien hallinnan kuin sisäisen laskennan tietoja vaikka tositetasolla. Voit myös tarkastella mm. yrityksesi kulujen ja tuottojen jakaantumista eri osastojen, toimipisteiden ja toimialojen kesken sekä seurata työn tuottavuutta ja kannattavuutta työntekijäkohtaisesti.

Mikäli hallinnoit useamman yrityksen asioita, pystyt kirjautumaan samoilla tunnuksilla useamman yrityksen Ultima-ympäristöön.

Taloushallinto (mm. laskutus, ostolaskut, rahaliikenne ja tilinpäätös)

Ultiman taloushallinnon työkaluilla hallitset yrityksesi taloutta sähköisesti, kuten maksat ostolaskut, lähetät myyntilaskut ja käsittelet kirjanpitoaineistoa. Rahoitusennusteesta arvioit tarkasti myös tulevia menojasi ja tulojasi.

Ultima mm. koostaa laskutustietoja puolestasi sitä mukaa, kun kirjauksia tehdään ja ohjaa ostot oikealle kohteelle tai tilaajalle. Myös ostolaskujen käsittely ja hallinta on pitkälle automatisoitu, sillä Ultima huolehtii puolestasi laskujen kohdistukset ja kierrätyksen sekä maksatuksen ilman erillisiin pankkiohjelmiin kirjautumista. Järjestelmä mm. näyttää hintaeron tilauksen ja laskun välillä, siirtää tiedot automaattisesti kirjanpitoon sekä varmistaa helpon edelleenlaskutuksen.

Saat helpotusta myös tilinpäätöksen laatimiseen, sillä sen koostaminen liitetietoineen tapahtuu automatiikkaa hyödyntäen.

Kirjanpito ja palkanlaskenta (mm. veroilmoitus, automatisoitu rahaliikenne ja palkat)

Ultiman reaaliaikaisella kirjanpidolla tiedät koko ajan missä mennään, joten ennustaminen ja reagoiminen on helpompaa. Järjestelmä koostaa kirjanpitotietoa automaattisesti sitä mukaa, kun sinä hoidat päivittäisiä töitäsi. Kun kirjanpito on kiinteä osa toiminnanohjausjärjestelmää, saat siitä aina 100 % ajantasaista ja luotettavaa tietoa sekä oikean tilannekuvan 24/7.

Ultimassa mm. toimii yrityksesi verkkopankki ja sen kautta voit maksaa sellaisia kotimaan maksuja, joita ei kannata kierrättää ostoreskontran kautta. Myös veroilmoitusten lähettäminen on helppoa, sillä järjestelmä kerää tarvittavia tietoja automaattisesti ja myös valmiin veroilmoituksen saat matkaan sähköisesti suoraan Ultimasta.

Ultimaan sisältyy myös palkkahallinto, jossa tuntikirjaukset tehdään sähköisesti ja palkanlaskenta on pitkälle automatisoitu. Työntekijät voivat syöttää matkalaskunsa sekä seurata lomiaan ja poissaolojaan suoraan sähköisestä kalenterista pääjärjestelmässä tai mobiilissa.

 

Ostojen hallinta (mm. ostotarpeet ja -tilaukset sekä ostotarjouspyynnöt)

Hallitset projektien tarvikeostot ja alihankinnat yhdestä näkymästä Ultiman ostojen hallinnan työkaluilla. Suunnittelet ja aikataulutat hankinnat, vertailet hintoja ja kilpailutat toimittajia, teet tilaukset sekä seuraat ostohintojen toteumaa alkuperäiseen budjettiin verrattuna. Tehokkaammalla ostojen hallinnalla parannat myös katteitasi.

Rahoituspalvelut (mm. Admicom Kassajousto ja factoring-laskutus)

Ultiman pitkälle automatisoidun rahoitusennusteen avulla seuraat saumattomasti yrityksesi kassavirtaa. Tarvittaessa turvaat kassavirtaasi myös rahoituspalveluidemme avulla, kun pystyt varautumaan esimerkiksi pitkiin maksuaikoihin tai yllättäviin kulueriin.

Admicom Kassajousto on helppokäyttöinen, joustava ja kustannustehokas rahoitusratkaisu, jonka avulla varaudut yllättäviin tilanteisiin tai rahoitat lyhytaikaisesti projektihankintoja. Voit hyödyntää myös factoring-palveluita, joita suoraan Ultiman kautta tarjoavat Nordea, OP, Svea Rahoitus ja Noja Rahoitus. Noja Rahoituksen kautta voit vakuuttaa myös yrityksesi saatavat.

Ylläpidetyt hinnastot (mm. yleinen hinnasto ja vastaavat tuotteet)

Ultimassa sinulla on käytössäsi yleinen hinnasto, jossa ylläpidämme puolestasi yli 40:n talotekniikka- ja rakennustuotteiden toimittajan hinnat. Lasket siis tarjouksesi ja teet ostot aina ajantasaisilla hankintahinnoilla. Voit hyödyntää myös vastaavia tuotteita, jolloin Ultima kertoo sinulle, mitkä tuotteet ovat korvattavissa toisella tuotteella ja etsii näistä korvaavista tuotteista edullisimmat hinnat.

Tutustu yleiseen hinnastoon ja vastaaviin tuotteisiin täältä.

Myymälätoiminnot ja varastonhallinta (mm. viivakoodikeräys ja kassatoiminnot)

Ultimassa myymälätoiminnot on liitetty hinnastoon ja varastoon. Tarvikkeet on helppo kerätä viivakoodinlukijalla myymälässä tai varastossa, minkä ansiosta tiedot saadaan siirrettyä suoraan kassaan, varastolähetteelle, työtilauksiin ja ostotarpeisiin.

Ultiman kassatoiminnoilla onnistuu rahastaminen niin käteisellä, kortilla kuin laskulle, ja myyntitapahtumat kirjautuvat automaattisesti kirjanpitoon. Myös varastotoiminnot ovat pitkälle automatisoidut ja esimerkiksi tuotteiden lisääminen laskulle tai ostolaskulta hyväksyminen muuttavat varastosaldoa.

Tiedonhallinta (mm. dokumentit, lomakkeet, CRM, kieliversiot)

Sähköisen dokumentinhallinnan ansiosta yrityksesi asiakirjat ja kuvat ovat varmassa tallessa ja oikeassa paikassa. Tiedot löytyvät nopeasti ja ovat kaikkien käytettävissä milloin tahansa. Ultimassa hyödynnät mm. pdf-lomakkeita erilaisten lomakkeiden sähköisessä hallinnoinnissa ja oman mobiililaitteesi kuvia dokumentoinnissa.

Ylläpidät myös asiakastietoa yhdessä järjestelmässä, jota voit käyttää suomen kielen lisäksi myös ruotsiksi ja englanniksi.

Asiakkaitamme

cropped-cropped-Yhdistelmalogo-Musta-e1690902209878
logo-kumoni-blue
TRP Group - logo
Rakennus-Kaseva logo
kattava-logo
cervius-logo
savonlvi-talo
Suomen-LVIS-Huolto-logo
rpj-logo-footer
Maansiirto-Harry-Mäkelä-logo

 

Admicom Ultima ominaisuuksia

Mitä toimintoja voit valita omaan Admicom Ultima kokonaisuuteesi?

Projektit

  • Kohteet
  • Työtilaukset
  • Maksuerätaulukot
  • Projektiraportointi
  • Tulomenoarviot
  • Hankinta
  • Litterointi ja ennustaminen
  • Tapahtumien hallinta
  • Kulunvalvonta
  • Kaluston hallinta
  • Tehtävien hallinta
  • Työmaapäiväkirja
  • TR/MVR-mittaus
  • Perehdytys
  • Sähköinen allekirjoitus

Töiden hallinta

  • Urakkatyöt ja pienurakat
  • Yksikköhintaurakat
  • Tavoitehintaurakat
  • Perustajaurakat
  • Lisä- ja muutostyöt
  • Laskutyöt
  • Laskutus ja myyntitilaukset
  • Myymälätoiminnot
  • Asiakkuudenhallinta ja kassa
  • Sopimusnimikkeet ja
    suoritesopimukset
  • Tarjouslaskenta
  • Tuotannonohjaus
  • Varaston hallinta
  • Muistutukset ja sisäiset viestit
  • Asiakirjat ja PDF-lomakkeet

Talouden hallinta

  • Ostolaskut
  • Ostotilaukset
  • Tuotteet
  • Raportointi
  • Tuntikortit
  • Työsuhdeasiat
  • Palkanlaskenta
  • Kuittien käsittely
  • Tiliotteet
  • Rahaliikenne
  • Talousennusteet
  • Kirjanpito
  • Johdon työkalut
  • Taloushallinto
  • Tilinpäätös
  • Veroilmoitus
Tiedolla johtaminen on valtaa omaan liiketoimintaan

Kuinka tieto voi auttaa rakennusalan yritystä vakiinnuttamaan uskottavan ja menestyvän aseman? Reaaliaikaisella tiedolla johtaminen on kokonaisvaltaista ymmärrystä yrityksen toiminnasta. Sen avulla rakennusalan muuttujiin reagoiminen on ketterämpää.

Lataa ilmainen opas

Palat kannattavuuteen - opas yrityksille kannattavuuden kehittämiseen

Ota yhteyttä

Varaa tapaamisaika kanssamme

Jätä yhteystietosi ja olemme sinuun pian yhteydessä. Tapaamisen varaaminen ei sido sinua mihinkään.