Palkanlaskenta ja lomakalenteri

Adminetissä työntekijät voivat ehdottaa loma-aikansa ja syöttää poissaolot, kuten sairauslomat, esimiehen hyväksyttäväksi suoraan sähköiseen kalenteriin tai Adminetin mobiiliin.

Työntekijät voivat täyttää tuntikorttinsa sähköisesti.

Automatiikka siirtää palkat maksuun ja tiedot kirjanpitoon.

Työntekijöiden uudet verokortit tulevat vuoden alussa automaattisesti suoraan järjestelmään.

Työntekijät voivat kirjata lomat, poissaolot ja sairauslomat.

Adminet ylläpitää työehtosopimusten mukaiset muutokset automaattisesti.

Helpotusta ja tehoa palkanlaskentaan

Olemme rakentaneet ohjelmistoomme niin paljon automaattisia ominaisuuksia, että palkanlaskenta on helppoa ja nopeaa.

Työntekijöiden tiedot palkanlaskentaan

Työntekijät voivat täyttää tehdyt työtunnit missä vain vaikka kännykällä, jolloin ne ovat helposti palkanlaskennan ja laskutuksen perusteena.

Työntekijöiden verokortit Adminet hakee puolestasi aina tammikuussa ja muutosverokortit on helppoa päivittää ohjelmistoon.

Lomat ja poissaolot palkoissa

Lomien ja poissaolojen osalta esihenkilön hyväksynnän jälkeen tiedot siirtyvät automaattisesti palkanlaskentaan ja yrityskalenteriin helpottamaan töiden suunnittelua.

Kalenterin avulla on helppo suunnitella loma-ajat ja tarvittaessa määritellä sijaiset.

Tietojen tarkastaminen ja hyväksyminen

Tunnit siirtyvät esihenkilön hyväksynnän jälkeen palkanlaskentaan.

Palkoissa voidaan valita tunti- tai kuukausipalkat ja käynnistää valmiiksi kerättyjen tietojen perusteella laskenta. Tiedot pääsee tässä kohtaa vielä tarkistamaan ja hyväksymään.

Palkkojen maksu

Hyväksynnän jälkeen palkat siirtyvät automaattisesti kirjanpitoon ja maksuun työntekijöille palkkakauden perusteella.

Palkat voi maksaa myös ohjelmiston maksupäätteellä, jos automaattimaksatusta ei haluta käyttää.

Palkkalaskelmat ja niiden lähetys

Palkkalaskelmat lähtevät työntekijöille valintanne mukaan automaattisesti esimerkiksi salatulla sähköpostilla tai suoraan mobiiliversioon.

Saatte muotoiltua palkkalaskelmille myös vapaamuotoista tekstiä esimerkiksi palkankorotuksista.  Palkkalaskelmat jäävät talteen arkistoon.

Lakisääteiset velvollisuudet

Adminet hoitaa ay-jäsenmaksujen ja ulosottopidätysten maksamisen. Verotiliautomatiikka hoitaa sotu- ja ennakonpidätysilmoitukset sekä maksut. Myös kansallisen tulorekisterin raportoinnin Adminet hoitaa puolestasi.

Sähköiset vuosi-ilmoitukset muodostetaan Adminetissä ja tiedot lähetetään automatisoidusti verottajalle ja vakuutusyhtiölle. Myös sähköinen TyEL kuukausi-ilmoitus hoituu automatiikalla. Vakuutusyhtiöltä saatte laskun suoraan ohjelmistoon.

4 syytä, miksi Adminet helpottaa lomien ja poissaolojen rutiineja

1.

Työntekijän kirjaukset helposti

Työntekijä voi ehdottaa helposti loman tai työajanlyhennyksen syöttämällä tiedon Adminettiin millä laitteella vain. Ehdotus menee heti esihenkilölle hyväksyttäväksi.

Adminetissä on valmis lomalaskenta, jonka ansiosta työntekijä voi itse tarkistaa käytettävissä olevat vuosilomapäivänsä ja pekkaset.

Työntekijä tekee ilmoituksen myös sairauspoissaolosta helposti Adminettiin laitteesta riippumatta. Liitteeksi voi tallentaa sairauslomatodistuksen vaikka suoraan puhelimen kameralla.

2.

Hyväksynnästä suoraan palkanlaskentaan

Työntekijän kirjaukset ovat heti esihenkilön tarkastettavissa ja niistä tulee ilmoitus. Hyväksynnän yhteydessä Adminet tarkistaa henkilön lomasaldot, jolloin lomia ei voida hyväksyä liikaa.

Adminet kirjaa hyväksynnän jälkeen lomapalkan palkanlaskentaan ja vähentää vastaavasti normaalia palkkaa tai kirjaa palkattomasta poissaolosta palkanvähennyksen palkanlaskentaan.

Sairauspoissaolon hyväksynnän jälkeen Adminet kirjaa palkkoihin sairausajan palkan ja vähentää vastaavasti normaalia palkkaa.

3.

Kalenteri auttaa arjen suunnittelussa

Kalenterinäkymästä esihenkilöt näkevät nopeasti haluamaltaan aikaväliltä työntekijöiden loma- ja poissaolot sekä niiden syyt.

Kalenterin avulla on helppoa suunnitella loma-aikoja ja määrittää loman tai poissaolon ajaksi henkilölle sijaisen.

Lomat ja poissaolot näkyvät suoraan myös työtilausten kalenterissa, jolloin on helppoa resursoida yrityksen töitä paikalla olevien työntekijöiden mukaan ja siirtää tarvittaessa töitä henkilöiden välillä.

4.

Tiedot ovat varmassa tallessa ja saat verokortit automaattisesti

Adminetissä yrityksesi henkilörekisteriin kertyy työntekijöiden loma- ja poissaolohistoria, palkkatiedot sekä palkkalaskelmat, eli löydät tiedot tarvittaessa myöhemminkin helposti.

Adminet hakee verokortit ja veronumerot sähköisesti suoraan verottajalta kerran vuodessa. Muutosverokortit on kuitenkin helppo lisätä ohjelmistoon muulloinkin.

Henkilörekisterissä voit myös ylläpitää työntekijöiden luvanvaraista osaamista ja pätevyyttä, kursseja, kulkulupia sekä koulutuksia.


Tarvitsetko apua tai lisätietoa?

Täytä oheinen lomake, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös olla meihin suoraan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla.

Lisää ominaisuuksia

Sopivin ominaisuus

Työajanseuranta ja tuntikortti

Työntekijän täyttäessä itse tunnit Adminet-ohjelmistoon säästyy työnjohdolta ja toimistohenkilöiltä aikaa, vältytään virheiltä ja varmistetaan kaikkien tuntien ja tapahtumien laskutus.

Tutustu ominaisuuteen

Sopivin ominaisuus

Matkalaskut

Työntekijä tallentaa työmatkan tiedot sekä kuitit suoraan sähköiselle matkalaskulle paikasta ja ajasta riippumatta.

Tutustu ominaisuuteen