Tarvitsetko apua tai lisätietoa?
Täytä oheinen lomake, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös olla meihin suoraan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla.
Adminet-toiminnanohjausjärjestelmässä urakoiden ja projektien seuranta on reaaliaikaista. Projektin seuranta on liitetty kirjanpitoon, joten kaikki seurannassa näkyvät tapahtumat tulevat yrityksesi todellisista tuotoista ja kuluista. Kustannuksia voit seurata reaaliajassa myös Adminetin kirjanpitotasoisella litteraseurannalla.
Tuotot tulevat automaattisesti maksuerälaskuista ja lisätyölaskuista, kulut puolestaan ostolaskuista, varastolähetteiltä, matkalaskuista, palkanlaskennasta sekä tiliotteilta. Tietojen käsin kirjaamista ei tarvita.
Adminetissä kohteen kustannusseuranta onnistuu myös kirjanpitotasoisella litteraseurannalla, jonka avulla projektien toteumaa voidaan seurata tarkasti ja reaaliajassa.
Adminetin litteraseuranta perustuu yrityksen todellisiin tapahtumiin, joten projektinhallinnan tiedot ovat koko ajan reaaliaikaiset ja yhteneväiset kirjanpidon tietojen kanssa ilman tiedonsiirtoa paikasta toiseen. Voit luottaa siihen, että pystyt seuraamaan projektien toteumaa tarkalla tasolla.
Kaikki projektinhallinnan tiedot käsitellään yhden järjestelmän sisällä ilman käsin tehtäviä kirjauksia tai tiedonsiirtoa, joten aikaa ei tuhlaannu seurantatietojen koostamiseen. Myös manuaalisten kirjausten virheiltä vältytään.
Budjetin, ennusteen ja toteuman seuranta ja vertailu sekä tapahtumatason tietoihin porautuminen raportilta muodostavat ainutlaatuisen työvälineen työmaille ja yrityksille. Työmaan toteumaa pystytään seuraamaan jatkuvasti suhteessa alkuperäiseen tavoitteeseen. Jos käytössänne on Tocoman Laskenta, saatte siirrettyä alkuperäiset tavoitearviot suoraan Adminettiin:
Vinkki: Hyödynnä litteraseurantaa myös laskutöissä. Litteraraportilta näet näppärästi esimerkiksi koonnin vuoden aikana asiakkaalle tehdyistä ja laskutetuista töistä.
Voit tehdä tehokasta kustannusseurantaa Adminetissä myös ilman litterointia. Lasketun tarjouksen tiedot kirjautuvat tarjouslaskennasta kohteen, eli projektin budjetiksi, jonka avulla suoritetaan urakan valmistusastelaskenta. Projektin aikana budjettia voidaan tarkentaa ennusteen avulla, jolloin saadaan tilanne vastaamaan todellisuutta työmaalla. Ennustamisen avuksi voidaan tarkastella projektin nykytilannetta, minkä avulla ennustetta voi muokata suhteessa toteutuneeseen tilanteeseen.
Adminet laskee kunkin projektin valmistusasteen viikoittain ja kuukauden viimeisenä päivänä myynnin tai kustannusten mukaan. Valmistusastelaskennan jälkeen osatuloutus kirjaa maksuerillä laskutetun myynnin liikevaihtoon keskeneräisten urakoiden myynniksi.
Valmistusasteen mukaiset kulut sekä keskeneräisen työn muutos tai kustannusvaraus kirjataan kirjanpitoon. Näin tuloslaskelma ja tase näyttävät ajan tasalla olevan kuvan yrityksesi taloudesta ja menestyksestä. Urakka voidaan tarvittaessa merkitä perustajaurakointikohteeksi, jolloin se ohitetaan valmistusastelaskennassa.
Adminetin automaattisista projektiraporteista saat eriteltynä vertailut budjettiin tai ennusteeseen sekä vertailun kuluvaan kuukauteen ja tilikauden alkuun nähden. Saat raportit myös esimerkiksi projektin, toimipisteen tai vastuuhenkilön mukaisesti eriteltynä.
Projekteista saat myös paljon muuta hyödyllistä tietoa, esimerkiksi projektin kaikki tapahtumat kuten maksuerät, ostot, työtunnit ja töiden sivukulut sekä matkakorvaukset.
Projektin tapahtumaruudulla näet vertailun laskettuihin tarvikkeittain tai tuoteryhmittäin. Vertailun saa myös töiden ja muiden kulujen osalta.
Kohteen tapahtumat näkyvät myös yksittäisistä pienemmistä tilauksista ja raporteilta näkyy eriteltynä myös projektien lisätyölaskutus.
Adminetin tapahtumaruudulla pääset tarkastelemaan tiettyyn projektiin liittyviä tarvike- ja asiakirjatapahtumia, kuten myynti- ja ostolaskuja sekä varastolähetteitä. Voit seurata sekä suunniteltuja että toteutuneita tapahtumia.
Tapahtumaruudulla pääset tarkastelemaan ja käsittelemään projektiin liittyviä tarvike- ja asiakirjatapahtumia.
Näkymässä voit joko laskuttaa tai palauttaa kohteen tarvikkeita varastoon.
Tapahtumaruudulta näet myös yhdellä vilkaisulla kaikki projektin tarvikkeet verrattuna laskettuun sekä mistä käytetyt tarvikkeet ovat tulleet.
Työkalussa on helppoa siirtää tarvikkeita valitulta kohteelta tai työtilaukselta toiselle. Esimerkiksi projektin tai työmaan päättyessä sinne viedyt, mutta käyttämättä jääneet tarvikkeet voidaan varastopalautuksen sijasta siirtää suoraan toiselle työlle.
Myös virheellisesti väärään paikkaan kirjatut tarvikkeet voidaan siirtää sinne, mihin ne olisi alun perin pitänyt kirjata.
Tapahtumaruutu on isossa roolissa myös valmiiden töiden kohdalla. Laatujärjestelmien edellyttämä jäljitettävyys toteutuu erittäin hyvin.
Projektille tai työmaalle mennyttä tuotetta klikkaamalla pääset helposti juuri siihen liittyvään ostolaskuun tai varastotapahtumaan käsiksi. Alkuperäisten ostodokumenttien kautta tuotetta voidaan jäljittää myös tavaran toimittajaan ja siitä eteenpäin.
Asiakirja-arkistosta näet kätevästi valitun projektin myyntilaskut, ostolaskut ja varastolähetteet. Pääset katsomaan myös myynti- ja ostolaskujen maksutilanteet sekä kohteen tietoihin tallennettuja asiakirjoja.
Jos asiakkaasi hakee esimerkiksi samaa tuotetta kolme vuotta projektin valmistumisen jälkeen, löydät sen nopeasti tapahtumaruudun kautta. Näet alkuperäiset tiedot ja hinnan ruudulla.
Yhdellä klikkauksella näet tuotteen tämän hetkisen hinnan ja varastosaldosi, jos varastosaldoja seurataan yrityksessäsi.
Täytä oheinen lomake, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös olla meihin suoraan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla.
Sopivin ominaisuus
Osatuloutuksella tasataan urakan tuottoja ja kuluja sen valmistusasteen mukaisesti, jolloin tuloksen ennakointi on helpompaa. Adminetissä osatuloutus toimii automatisoidusti ilman viiveitä ja virhealtista manuaalista työtä, joten tieto projektin tilanteesta saadaan tarkasti, ajantasaisesti ja kustannustehokkaasti.
Tutustu ominaisuuteenKeskeneräisten urakoiden tulosvaikutus näkyy kirjanpidossa niiden valmistusasteen mukaisesti ja etenemistä pystytään seuraamaan reaaliaikaisesti.
Adminet muodostaa laskennan automaattisesti viikoittain ja kuukausittain.
Säästät aikaa ja kustannuksia, kun henkilöstösi aikaa ei tuhlaannu kirjauksiin, etkä maksa niistä ulkopuoliselle.
Ei manuaalisista kirjauksista johtuvia virheitä.
Sopivin ominaisuus
Adminet kerää ja raportoi urakka- ja työntekijätiedot verottajalle kuukausittain valitun tilaajavastuuroolin mukaisesti.
Tutustu ominaisuuteenRakentamisen tiedonantovelvollisuus raportoidaan Adminetistä verottajalle automatisoidusti annettujen työmaatietojen mukaan.
Kuukausittain käsin tehtävälle tallennus- tai raportointityölle ei ole tarvetta.
Sopivin ominaisuus
Adminet helpottaa merkittävästi perustajaurakointikohteiden hallintaa, sillä se hoitaa automaattisesti perustajaurakointiin liittyvät alv-käsittelyt.
Tutustu ominaisuuteenPerustajaurakoinnin alv-käsittelyt hoituvat helposti työmaiden kohde- ja litterarakenteen avulla.
Automatisoidut toiminnot verojen käsittelyyn.
Automatisoidut toiminnot kulujen verokäsittelyyn.
Maksuerien laskuttaminen osakkailta helppoa.
Sopivin ominaisuus
Työkalun avulla sekä vertailet eri kohteita että saat kohdekohtaista tietoa laskutuksen, kustannusten ja katteen kehityksestä tulevina kuukausina – vaikka kustannuslajikohtaisesti.
Tutustu ominaisuuteenAuttaa ennustamaan pitkien urakoiden ja projektien toteutumista.
Helpottaa tulevan kassavirran ja rahoituksen suunnittelua.
Vertailet helposti visuaalisten kaavioiden avulla esimerkiksi eri kohteiden katteiden kehittymistä suhteessa muihin kohteisiin.
Tarkastelet kohteiden ennustettua, toteutunutta ja odotettavissa olevaa laskutusta, kustannuksia sekä katteita.