Urakkaraportointi verottajalle

Adminet kerää ja raportoi urakka- ja työntekijätiedot verottajalle kuukausittain valitun tilaajavastuuroolin mukaisesti.

Rakentamisen tiedonantovelvollisuus raportoidaan Adminetistä verottajalle automatisoidusti annettujen työmaatietojen mukaan.

Kuukausittain käsin tehtävälle tallennus- tai raportointityölle ei ole tarvetta.

3 syytä, miksi Adminet helpottaa urakkaraportointiasi

1.

Rakennusalan tiedonantovelvollisuus automatisoidusti

Adminetissä rakentamisen tiedonantovelvollisuus raportoidaan verottajalle automatisoidusti. Käsin tehtävälle raportoinnille ei siis ole enää tarvetta.

Sopimus- ja laskutustiedot siirtyvät raportille urakkatietojen sekä toteutuneen laskutuksen perusteella ja työntekijätiedot saat raportille suoraan kulunvalvonnasta.

Antamienne työmaan perustietojen pohjalta Adminet kerää raportit ja lähettää ne hyväksyntänne jälkeen automaattisesti verottajalle. Jos raportissa on virheitä, se tulee vastuuhenkilön tarkastettavaksi ennen lähetystä, jolloin tietoja voi vielä muokata.

2.

Tiedot saadaan raporteille vaivattomasti

Urakoitsijoiden perustietoja saatte haettua suoraan ohjelmistostamme, josta löydätte yli 30 000 suomalaisen yrityksen tiedot. Lisäksi asetuksissa voitte valita usein käytetyt alihankkijat, jotka voidaan lisätä automaattisesti tietyn tyyppiselle työmaalle.

Omat työntekijät voidaan poimia henkilörekisteristä. Adminet tarkistaa, että tiedot ovat ajantasaiset. Asetuksissa voidaan määritellä, ketkä työntekijät ohjelmisto lisää automaattisesti urakoille tai laskutöille.

Alihankkijat syöttävät omat työntekijänsä Adminettiin tietosuojatun yhteyden kautta, jolloin ne siirtyvät automaattisesti päätoteuttajan käyttöön kaikkine tarvittavine tietoineen.

3.

Oikeudet ulkopuolisille käyttäjille

Voitte antaa ohjelmistoon rajatumpia käyttöoikeuksia muillekin kuin yrityksenne käyttäjille, joten käsin tehtävää tietojen syöttämistä tai raportointia ei tule näiltäkään osin. Ulkopuolinen käyttäjä saa automaattisesti muodostetut tunnukset tietosuojatulla sähköpostiviestillä.

Ulkopuolinen käyttäjä voi olla rooliltaan alihankkija tai valvoja. Valvojalla on oikeus tarkastella tietoja työmaista, mutta hän ei voi muokata niitä. Alihankkija puolestaan voi lisätä ja muokata urakka- ja työntekijätietoja omien työmaidensa osalta.

Adminetistä on suora yhteys myös Suomen Tilaajavastuun tietoihin, joten ennen yhteistyön aloittamista voit tarkistaa, ovatko yhteistyökumppanin tilaajavastuutiedot kunnossa.



Tarvitsetko apua tai lisätietoa?

Täytä oheinen lomake, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös olla meihin suoraan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla.

Lisää ominaisuuksia

Kohteiden tulo-/menoarvio

Työkalun avulla sekä vertailet eri kohteita että saat kohdekohtaista tietoa laskutuksen, kustannusten ja katteen kehityksestä tulevina kuukausina – vaikka kustannuslajikohtaisesti.

Tutustu ominaisuuteen

Osatuloutusautomatiikka

Osatuloutuksella tasataan urakan tuottoja ja kuluja sen valmistusasteen mukaisesti, jolloin tuloksen ennakointi on helpompaa. Adminetissä osatuloutus toimii automatisoidusti ilman viiveitä ja virhealtista manuaalista työtä, joten tieto projektin tilanteesta saadaan tarkasti, ajantasaisesti ja kustannustehokkaasti.

Tutustu ominaisuuteen

Projektiseuranta

Adminet-toiminnanohjausjärjestelmässä urakoiden ja projektien seuranta on reaaliaikaista eikä automatiikan ansiosta tietoja tarvitse kirjata käsin. Ainutlaatuisen porautuvan raportoinnin ansiosta pääset tarkastelemaan projektisi tuloja ja kuluja erittäin tarkasti vaikka tositetasolla asti.

Tutustu ominaisuuteen

Perustajaurakointi ja oman käytön ALV

Adminet helpottaa merkittävästi perustajaurakointikohteiden hallintaa, sillä se hoitaa automaattisesti perustajaurakointiin liittyvät alv-käsittelyt.

Tutustu ominaisuuteen