Tilinpäätös

Adminet tuo helpotusta tilinpäätöksen laatimiseen, sillä tilinpäätöksen koostaminen liitetietoineen tapahtuu automatiikkaa hyödyntäen.

Valmis tilinpäätösmalli, johon Adminetin automatiikka tuo kirjanpidosta ja projektinhallinnasta kaikki vaadittavat tekstit, luvut ja liitteet.

Jos kirjanpitoon tehdään muutoksia jälkikäteen, Adminet kerää ja päivittää muuttuneet tiedot puolestanne.

Tilinpäätös pysyy varmassa tallessa sähköisessä arkistossa.

Sähköinen tilinpäätös-sovellus talotekniikkaan, rakentamiseen ja teollisuuteen

Adminet-toiminnanohjausjärjestelmä tuo helpotusta tilinpäätöksen laatimiseen. Se mahdollistaa tilinpäätöksen koostamisen liitetietoineen automatiikkaa hyödyntäen.

Uuden tilinpäätöksen luontivaiheessa pohjaksi voidaan valita joko kirjanpitoasetuksen (KPA) mukainen versio tai pien- ja mikroyrityksen tilinpäätösasetuksen (PMA) mukainen versio tilinpäätöksen malliksi.

Adminetin tilinpäätöksen hyötyjä

  • Valmis tilinpäätösmalli, johon Adminetin automatiikka tuo kirjanpidosta ja projektinhallinnasta kaikki vaadittavat tekstit, luvut ja liitteet.
  • Kun tilinpäätös on kerran tehty, automatiikka hakee uudet tiedot edellisen tilikauden perusteella.
  • Jos kirjanpitoon tehdään muutoksia jälkikäteen, Adminet kerää ja päivittää muuttuneet tiedot puolestanne.
  • Saatte sovelluksessa valmiin tilinpäätöksen, jota voitte muokata tarvittaessa.
  • Tilinpäätös pysyy varmassa tallessa sähköisessä arkistossa, johon varmuuskopioimme tietosi joka päivä.

Tilinpäätöksen sisältö Adminetissä

Adminetissä on automatisoidut työkalut tilinpäätöksen tietojen keräämiseen ja päivittämiseen. Tilinpäätöksen perusrakenne on valmiiksi määritelty ja sopii suurimmalle osalle yrityksistä sellaisenaan, mutta käyttäjä voi muokata rakennetta tarvettaan vastaavaksi.

Sähköisen tilinpäätöksen perusrakenne:

  • Sisällysluettelo
  • Tase vertailutietoineen
  • Tuloslaskelma vertailutietoineen
  • Liitetiedot
  • Kirjanpitoaineistoa koskevat tiedot
  • Allekirjoitukset ja tilinpäätösmerkinnät

Adminet hakee tarvittavat tiedot

Adminet tarjoaa yleisesti käytetyt oletusarvot tilinpäätöksen eri osa-alueisiin sekä toiminnot tietojen keräämiseksi yrityksen kirjanpidosta ja projektinvalvonnasta. Kun kaikki tarvittavat kirjaukset liittyen tilinpäätökseen on tehty pääkirjanpitoon, käyttäjä käynnistää Adminetin automaattihaun, joka kokoaa tiedot tilinpäätökseen, minkä jälkeen tehdään käsin tarvittavat täydennykset ja muutokset.

Adminetin automatiikka huolehtii kaikista taseeseen, tulokseen ja myös keskeneräisten urakoiden tuloutukseen liittyvistä tietojen hauista. Myös kaikkiin muihin tilinpäätöksen liitetietojen koostamiseen ja muokkaamiseen liittyvät työkalut löytyvät Adminetistä eli tilinpäätöstä ei tarvitse muotoilla Adminetin ulkopuolella.

Lisäät muutokset vaivattomasti

Jos kirjanpitoon tehdään muutoksia jälkeenpäin, Adminet kerää ja päivittää muuttuneet tiedot. Kun tilinpäätös on valmis, se lukitaan myöhempien muutosten estämiseksi, mikä estää myös muutokset pääkirjanpitoon päättyneen tilikauden osalta. Lopuksi tilinpäätös tulostetaan allekirjoitettavaksi ja arkistoitavaksi.

Katso asiakasvideo:


Tarvitsetko apua tai lisätietoa?

Täytä oheinen lomake, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös olla meihin suoraan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla.

Lisää ominaisuuksia

Laskutus

Adminet koostaa laskutustietoja puolestasi sitä mukaa, kun kirjauksia tehdään ja laskuja saapuu. Ostot ohjautuvat oikealle kohteelle tai tilaajalle ja ovat helposti edelleenlaskutettavissa, ilman yhdenkään ostolaskun läpikäyntiä.

Tutustu ominaisuuteen

Rahaliikenne

Automatiikan ansiosta sinun ei tarvitse kirjautua verkkopankkeihin tai erillisiin pankkiohjelmiin. Rahoitusennusteesta arvioit tarkasti myös tulevia menojasi ja tulojasi.

Tutustu ominaisuuteen

Kirjanpito ja palkkahallinto

Adminet koostaa kirjanpitotietoa sekä palkka-aineistoa sitä mukaa, kun yrityksessäsi hoidetaan päivittäisiä töitä. Kun kirjanpito on kiinteä osa toiminnanohjausjärjestelmää, saat kirjanpidosta aina ajantasaista ja luotettavaa tietoa.

Tutustu ominaisuuteen

Kameratoiminnot

Nappaat omalla kännykälläsi helposti kuvat esimerkiksi käteisostokuiteista, jolloin tiedot siirtyvät välittömästi oikean työn alle, eikä sinun tarvitse huolehtia kuittien toimittamisesta toimistoon.

Tutustu ominaisuuteen

Ostolasku

Ostolaskujen käsittely ja hallinta on pitkälle automatisoitu, jolloin käsittelyprosessista saadaan poistettua useita työvaiheita. Kaikki laskut saapuvat Adminettiin, joten käyttäjän tehtäväksi jää vain laskujen tarkistus ja maksuun hyväksyminen.

Tutustu ominaisuuteen