Jos et kehity, katoat markkinoilta
Kun on niin kova kiire, että ei ole aikaa: Siirretään kehittämiseen tähtäävät toimenpiteet eteenpäin. Katsotaan…
Yrityksissä tulee usein vastaan tarve muokata tiettyjen henkilöstöryhmien käyttöoikeuksia myös Adminetissä. Pian rooleja on entistä helpompi mukauttaa muuttuviin tarpeisiin. Toukokuun Adminet-päivityksessä tulevan uuden ominaisuuden myötä asiakkaat voivat luoda Adminettiin myös omia yrityskohtaisia roolejaan.
Nykyisten Adminet-roolien ja käyttäjäkohtaisten käyttöoikeuksien lisäksi Adminetissä voi pian määritellä myös yrityskohtaisia rooleja. Uusi yrityskohtainen rooli määritellään nykyisiin Adminet-rooleihin perustuen, eli voit valita pohjaksi esimerkiksi Adminetin työnjohtoroolin ja lähteä muokkaaman siihen liittyviä käyttöoikeuksia oman yrityksesi tarpeita vastaavaksi.
Yrityskohtaisia rooleja hallitset polussa Hallinta | Käyttäjät | Yrityskohtaisen roolin oikeudet. Sovelluksessa voit luoda uusia yrityskohtaisia rooleja sekä tarkastella ja muokata jo käytössä olevien roolien käyttöoikeuksia ja rooleihin liitettyjä käyttäjiä.
Yrityskohtaisten roolien avulla eri käyttäjäryhmien oikeuksia on helppo hallita keskitetysti, sillä niihin tehdyt muutokset päivittyvät kerralla kaikille valituille käyttäjille. Voit kuitenkin edelleen supistaa tai laajentaa käyttäjäkohtaisia oikeuksia myös yritysroolin määrittämisen jälkeen.
Työntekijälle määriteltyä yrityskohtaista roolia sekä siihen tehtyjä käyttäjäkohtaisia muutoksia voit tarkastella Käyttäjän oikeudet -näkymässä. Asettaessasi yrityskohtaisen roolin tai muokatessasi olemassa olevaa, päivittyvät tekemäsi muutokset käyttöoikeuksiin seuraavan sisäänkirjautumisen yhteydessä, joten uuden roolin mukaiset toiminnot ovat heti työntekijän käytettävissä.
Käyttäjän oikeudet -näkymässä tarkastelet valitsemasi työntekijän käyttöoikeuksia. Adminet korostaa punaisella pallosymbolilla sellaiset henkilökohtaiset oikeudet, jotka poikkeavat määritellyn yrityskohtaisen roolin käyttöoikeuksista.