Pääkirjoitus: Orastavaa kasvua – kilpailukyky kuntoon viimeistään nyt
Pitkä matalasuhdanne näyttäisi olevan väistymässä. Neljän peräkkäisen mollivoittoisen vuoden jälkeen rakentamiseen ennustetaan jopa 2,5% kasvua…
Adminetin kalustonhallinnan sovellukseen päivittyy keväällä uusi ominaisuus, jolla pysyt ajan tasalla kaikista yrityksessäsi käytettävistä laitteista ja tavaroista.
Sovelluksella hallitset yrityksesi käyttöomaisuutta eli esimerkiksi avaimia, puhelimia, tietokoneita ja erilaisia yrityksessäsi käytettäviä työkaluja.
Voit lisätä sovellukseen kaikki yrityksesi laitteet ja laitekohtaisiin muistioihin lisätietoa. Laitteille kiinnität resursseja yksitellen tai poimimalla isomman joukon henkilöstöstäsi resurssipoiminnalla. Lisäksi voit tarkistaa työntekijäkohtaisesti, mitä laitteita kenelläkin on käytössään.
Uudella sovelluksella pysyt jatkuvasti ajan tasalla siitä, mitä erilaisia laitteita ja tavaroita yrityksessäsi on käytössä ja kenellä ne ovat.
Sovelluksella pysyt ajan tasalla kaikista yrityksesi laitteista ja tavaroista.
Voit tarkastella kenellä kaikilla tietty laite on käytössä, mistä alkaen ja merkitä palautuksen työntekijän luovuttaessa laitteen takaisin.
Voit rajata näkymään myös kaikki tietyllä työntekijällä käytössä olevat laitteet.
Muistathan myös, että kalustonhallintaan on saatavissa ominaisuus, jolla seuraat omassa käytössänne olevaa kalustoa sekä työmaille ja asiakkaille vuokrattavia koneita.
Saat tallennettua laitekohtaisesti asiakirjat, sopimukset ja ohjeet sekä kalustoon kohdistuvat toimenpiteet, kuten huollot, niiden toistuvuuden sekä tehtävän vastuuhenkilön. Adminet muistuttaa vastuuhenkilöä toimenpiteistä.
Vuokrattavat laitteet kohdistat työmaille ja asiakkaille työtilausten käsittelyn kautta. Kannattavuuden seuranta onnistuu, kun luot kalustolle oman kohteen ja lisäät kustannushinnan. Työtilauksen laskuttaminen kirjaa laitekustannukset kuluksi työlle ja vastaavan summan tuotoksi laitteen kohteelle. Laitteen kohteelle kirjaat tällöin myös sen huoltoihin, varaosiin ja polttoaineisiin liittyvät kulut.