Skip to content
ERP

LVI-Bioneerit

Mika Leinonen

"Laskutus on yrityksessä tärkeä asia ja Ultima se toimii paljon aiempaa paremmin. Olemme myös päässeet eroon kaikista paperilaskuista."

Vuonna 1977 perustettu LVI-Bioneerit Oy on kasvanut kahden miehen yrityksestä kaikkiaan noin seitsemänkymmentä henkilöä työllistäväksi konserniksi. Perheomisteinen yritys työllistää emoyhtiön puolella noin 40 työntekijää ja Savonlinnassa toimivassa tytäryhtiössä noin 30 henkilöä.

LVI-Bioneerit tekee kaikenlaisia LVI-alaan liittyviä töitä, pääasiassa urakointia ja huoltotoimintaa. Admicom Ultima (ent. Adminet) otettiin käyttöön, kun vanha ohjelma alkoi tulla kehityskaarensa päähän.

Uusi toimintatapa on tuonut paljon myönteisiä muutoksia

Ultima on tuonut mukanaan runsaasti hyviä asioita. Muun muassa laskujen käsittely, sähköinen arkistointi, nettikäyttöisyys ja urakoiden seuranta ovat selkeitä etuja.

"Laskutus on yrityksessä tärkeä asia ja Ultimassa se toimii paljon aiempaa paremmin. Niinkin simppeli toiminto kuin tavaroiden siirtäminen suoraan ostolaskulta myyntiin on tärkeä. Se on pirun hyvä. Nyt olemme myös päässeet eroon kaikista paperilaskuista. Ja tietysti sähköinen arkistointi ylipäätään on hyvä", kertoo toimitusjohtaja Mika Leinonen.

Asentajat tyytyväisiä sähköisiin tuntikortteihin

Ultiman myötä LVI-Bioneereillä otettiin käyttöön sähköiset tuntikortit asentajille. Paperisten tuntikorttien poistuminen on helpottanut palkanlaskentaa ja asentajat ovat suhtautuneet muutokseen positiivisesti.

"Asentajat ovat olleet tyytyväisiä, sähköisiin tuntikortteihin siirtyminen sujui hyvin. Olin yllättynyt miten nopeasti prosessi hoitui."

Asiakkaat mukana Ultiman tuotekehityksessä

LVI-Bioneereilla ollaan oltu erityisen tyytyväisiä siihen, että Ultima kehittyy jatkuvasti ja uusia ominaisuuksia lisätään asiakaspalautteen perusteella. Asiakkaat pääsevät mukaan tuotekehitykseen ja pystyvät vaikuttamaan ohjelmiston toimintoihin.

"Uudistuksia on tullut paljonkin ja palautteet on otettu aina vastaan. Äskettäin minulta kysyttiin mielipidettä uuden ominaisuuden kehittämiseen. Ihan hyvä että kysytään ensin ja tehdään vasta sitten, niin ei tarvitse kahteen kertaan tehdä."

Tiedot aina varmassa tallessa

Yritys on ottanut Ultiman sähköiset lomakkeet hyötykäyttöön, sillä ne helpottavat työmaiden hallintaa ja pitävät tärkeät tiedot tallessa pitkään. Sähköisillä lomakkeilla varmistetaan ajantasainen tiedonkulku, eikä vaaraa lomakkeiden hukkumisesta ole.

– Meille sähköisten lomakkeiden merkitys on erityisen suuri siinä, että lomakkeet tulee täytettyä ajallaan, eivätkä ne joudu hukkaan työmaalla. Kun tavallisen paperin täyttää työmaan aloituksessa, niin se saattaa hävitä ihmeen helposti. Joskus on jouduttu tekemään jopa mittauksia uudestaan, kun pöytäkirjat ovat hävinneet.

 

Mistä tunnistaa nykyaikaisen toiminnanohjausjärjestelmän?

Lataa maksuton opas