Vahinkosaneerausta tekevä helsinkiläinen PR-Saneeraus Oy on erikoistunut vesivahinkoihin ja palvelee taloyhtiöitä, isännöitsijöitä, vakuutusyhtiöitä ja julkisia toimijoita pääkaupunkiseudulla. Yrityksen kasvaessa ratkaisu tehokkaampaan toimintatapaan löytyi Adminetistä.
Adminet oli selkeästi järkevin ja mittavin rakentamisen ohjelmisto
PR-Saneeraus Oy on kamppaillut viime vuodet vanhentuneiden toimintatapojen kanssa, sillä Word- ja Excel-pohjaisilla ratkaisuilla ei enää pyöritetä miljoonien liikevaihtoa. Lopulta ratkaisu tehokkaampaan toimintatapaan löytyi Adminetistä:
”Olemme jo pitkään etsineet konseptia, jolla saisimme meidän paketin toimimaan ja voisimme keskittyä ydintoimintaamme. Neuvottelimme muutaman ohjelmistotoimittajan kanssa, mutta ne neuvottelut loppuivat lyhyeen, kun tutustuimme Adminettiin. Se oli selkeästi järkevin ja mittavin paketti”, toimitusjohtaja Petri Sundell taustoittaa.
Yhden henkilön työpanos säästyy jo pelkästään ostolaskujen käsittelystä
Nettikäyttöisen ja automatisoidun ohjelman edut alkavat tulla selkeästi esille:
”Nyt voimme hoitaa asioita aikaan ja paikkaan katsomatta ja valtava paperinpyörittely on jäänyt pois. Hyödyn huomaa erityisesti ostolaskujen käsittelyssä, joita meille tulee vuositasolla muutamia tuhansia. Aiemmin laskut tulivat paperilla ja ne skannattiin talteen. Nykyään laskut tulevat sähköisenä Adminettiin ja ohjelma kohdistaa laskut automaattisesti. Minä vain hyväksyn maksut klikkaamalla ja järjestelmä hoitaa lopun. Varmaan yhden henkilön työpanos säästyy pelkästään tästä.”
Excelistä vaihdettiin yhden tallennuksen työtilausprosessiin
Aiemmin työtilausten käsittely ja tuntikirjaukset hoidettiin Excelissä, josta työnjohto kokosi tiedot laskutusta varten. Nyt työtilausprosessi hoituu yhden tallennuksen periaatteella:
”Helpottaa ihan hirveästi, kun työntekijät kirjaavat tuntinsa sähköisesti ja jokaisen kaverin tunnit kohdistuvat samalla oikein myös palkanlaskentaan ja laskutukseen. Samoin tukkureilta tehdyt ostot kirjautuvat oikealle työtilaukselle.”