Vieskan Sähköpalvelu
"Milloin tahansa aukaisen ohjelman, kaikki talouden tunnusluvut ovat aina silmien alla ja näen heti yrityksen tilanteen. Tykkään myös siitä, että Adminetistä saa käden käänteessä raportteja joka lähtöön."
"Olemme jo nyt valinneet käyttöömme sellaisen järjestelmän, joka palvelee varmasti jatkossakin."
Petri Isokoski
Senra Group Oy tekee sähkö- ja automaatioasennuksia sekä sähkösuunnittelua koko Suomen laajuisesti erilaisiin julkisiin tiloihin sekä yritysasiakkaille. Yritys työllistää kahden omistajan lisäksi neljä ulkopuolista asentajaa.
– Aika nopeasti olemme kasvaneet tässä viime vuosina ja tarkoituksena on kasvattaa liiketoimintaa entistä enemmän hakemalla lisää erilaisia asiakkaita sekä julkiselta sektorilta että yrityspuolelta. Teemme toki myös yksityishenkilöille, mutta se ei ole pääasiallista liiketoiminta-aluetta. Päiväkodit, koulut ja hoivatilat sekä pienteollisuus ovat niitä, mihin pääsääntöisesti keskitytään, Senra Group Oy:n toimitusjohtaja Petri Isokoski kertoo.
Eri toimittajia vertaillessa yritys huomasi palveluiden sisällöissä eroja. Halpa hinta saattaa houkuttaa, mutta tärkeintä on verrata todellisia kustannuksia saatuihin hyötyihin. Nyt yrityksellä on käytössä järjestelmä, joka palvelee myös jatkossa. Adminet Lite tuli yritykselle käyttöön kesällä 2019.
– Ennen Adminettiä oli tilitoimisto erikseen ja myyntilaskutus oli eri ohjelmistossa. Nyt kaikki löytyy samasta ja se on meille paljon helpompaa. Ei tarvitse olla monen ohjelmiston varassa vaan kaikki löytyy yhdestä järjestelmästä. Lisäksi on helpottanut, kun saimme tilitoimistopalvelutkin Admicomilta, nyt ei tarvitse maksaa laskua kuin yhteen paikkaan, naurahtaa Isokoski.
Isokoski oli vertaillut muitakin järjestelmätoimittajia ennen päätymistään Adminet Liteen. Kokonaisjärjestelmän kattavuus ja automatisoidut ominaisuudet olivat tärkeitä valintakriteerejä.
– Yksi syy miksi päädyimme Adminet Liteen, oli tilitoimiston saaminen niin sujuvasti samaan pakettiin. Adminet on myös niin pitkälle automatisoitu järjestelmä, että se säästää kaikkien työtaakkaa joka suhteessa. Hinnallahan Adminet ei pärjännyt tässä vertailussa, mutta me näimme, ettei se esitelty kuukausihinta välttämättä kerro ihan kaikkea. Kun aletaan laskemaan käytettyjä työtunteja, kaikkia ohjelmistoja erikseen ja vielä tilitoimiston palveluja, niin summa kasvaa. Ei se suora hinta kerro ihan koko totuutta mikä siinä on, selventää Isokoski.
Adminetin automatisoidut toiminnot saavat yritykseltä kiitosta.
– Palkkoja kun lasketaan, pystyn suoraan ne hyväksymään Adminetissä ja pistämään maksuun. Niitä ei tarvitse erikseen tuntilapuista ynnäillä. Siihen nähden mitä se ennen on ollut, kun on kerätty tunnit ja lähetetty ne tilitoimistoon, tilitoimisto on laskenut niitä pari päivää ja sitten vasta saadaan maksut takaisin, niin nyt me saamme saman homman tehtyä puolessa tunnissa alusta loppuun. Onhan siinä iso ero, Isokoski kertoo.
Ihan kaikkea Adminetkaan ei tee, sillä jonkun täytyy myös hyväksyä lähtevät laskut.
– Eniten hyötyä on myyntilaskutuksesta, kun tavarat saamme jyvitettyä heti sinne oikeisiin paikkoihin. Ainoa mitä pitää muistaa, on lähettää itse ne laskut eteenpäin. Mutta enää ei tarvitse etsiä tietoa lipuista ja lapuista tai soitella ja kysellä, mitä kaikkea kohteeseen on mennyt. Kun tukusta haetaan tavaraa tietylle merkille, ne kaikki löytyy tilaukselta. Se on myös helpottanut sitäkin, että olemme päässeet omasta varastosta eroon. On helpompi hakea suoraan tukusta tavarat oikealle tilaukselle, kuin etsiä ne omasta varastosta, kuljettaa työkohteisiin ja vielä merkitä oikealle laskulle. Olemme saaneet sitä kautta myös joustavuutta, mikä näkyy sitten kustannuksissa ja tuloksessa. Kaikki tulee laskutettua, mikä sinne kohteeseen on viety, Isokoski kertoo.
Adminetin helpottaessa yrityksen toimiston rutiinitöitä, aikaa jää muuhunkin.
– Iltaisin ei enää tarvitse tehdä niin pitkään paperitöitä, on ihan selvää vapaa-aikaa sekin, summaa Isokoski.
Liikkuva yritys käyttää Adminetin mobiilia ahkerasti.
– Mobiilia meillä käyttää kaikki. Tuntikirjaukset, lomat ja pekkaset kaikki kirjataan sitä kautta, Isokoski kertoo.
Senra Groupilla on tarkoitus kasvaa tulevaisuudessa ja siksi kumppaniksi on valikoitunut järjestelmä, joka kasvaa yrityksen mukana.
– Lite-versio on ollut meille tähän asti riittävä. Saa nähdä tuleeko jatkossa sellainen vaihe vastaan, että tarvitsemme järeämpää versiota. Meillä on tarkoitus kasvaa ja kehittyä, joten olemme valinneet jo nyt käyttöön sellaisen järjestelmän, joka palvelee varmasti jatkossakin. Se ei jää pieneksi, kiteyttää Isokoski.